FAQ

Ofte stillede spørgsmål

Ofte stillede spørgsmål

På denne side har vi samlet de oftest stillede spørgsmål. Hvis der er andre ting, du har spørgsmål til, er du velkommen til at kontakte os via telefon, mail eller chat. Vores ansatte er altid klar til at hjælpe dig.

FAQ

Ofte stillede spørgsmål

På denne side har vi samlet de oftest stillede spørgsmål. Hvis der er andre ting, du har spørgsmål til, er du velkommen til at kontakte os via telefon, mail eller chat. Vores ansatte er altid klar til at hjælpe dig.

Betaler jeg for hele måneden, uanset hvornår jeg begynder at bruge rummet?

Din første faktura gælder fra den dato, du starter lejemålet fra, og til udgangen af samme måned. Starter du dit lejemål efter d. 15. i måneden, løber fakturaen til udgangen af følgende måned. Derefter betaler du for hele kalendermåneder, indtil du opsiger og fraflytter dit opbevaringsrum.

Hvornår modtager jeg faktura/regning?

Din første faktura modtager du i hånden eller på mail, når du opretter lejeaftalen. Herefter modtager erhvervskunder faktura 30 dage før forfald med mindre andet er aftalt. Privatkunder modtager faktura 15 dage før forfald med mindre andet er aftalt.

Er der en bindingstid?

Der er ingen bindingstid på leje af opbevaring hos os. Der er i stedet en opsigelsesfrist d. 15. i måneden, så din lejeaftale kan afsluttes ved udgangen af samme måned. Modtages din opsigelse efter d. 15. kan din lejeaftale afsluttes ved udgangen af den følgende måned.

Skal jeg binde mig i X måneder for at få opstartsrabatten?

Du skal ikke binde dig for at få de opstartsrabatter, du ser her på hjemmesiden. Rabatterne, du ser på hjemmesiden, kan du få op til de opgivne antal måneder, men du kan også få rabatten ved at leje en enkelt måned. Vi har også rabat til langtidsleje, hvor du kan få op til 8% rabat, hvis du forudbetaler 12 måneder.

Hvad sker der, hvis jeg ikke har nået at tømme mit rum inden den sidste dag i min lejeaftale?

Har du ikke tømt dit rum og taget din hængelås med dig senest den sidste dag i din lejeaftale, skal du betale for den efterfølgende måned, og din opsigelse annulleres. Har du brug for at få rykket din opsigelse, skal du kontakte kundeservice i åbningstiden. Ønsker du at fortsætte dit lejemål, skal du blot lade din hængelås blive på døren, og betale den faktura, du har modtaget 15 dage før forfald.

Hvorfor får jeg en faktura, selvom jeg har opsagt min lejeaftale?

Du modtager en faktura, selvom du har sagt op, i tilfælde af, at du ønsker at forlænge lejeaftalen. Så har du modtaget din faktura 15 dage før forfald, og kan således nå at betale den rettidigt.

Har I kun de opbevaringsrum, der er på hjemmesiden?

Størrelserne, der fremgår af hjemmesiden, er et udpluk af de opbevaringsrum, vi har tilgængelige på afdelingerne. Vi tager forbehold for udsolgte størrelser, men der kan også være flere størrelser ledige end, hvad der er på hjemmesiden. Har du brug for en størrelse, som du ikke kan se på hjemmesiden, kan du kontakte vores kundeservice, der vil finde den bedste løsning til dig.

Hvornår har I åbent?

Kundeservice har åbent kl. 9.00-18.00 i hverdage og kl. 10.00-14.00 lørdage. Opbevaringscentret har åbent for adgang alle dage kl. 6.00-22.00, såfremt du har dine personlige adgangsinformationer. Åbningstiden for butikkerne på afdelingerne, finder du på den enkelte afdelings informationsside.

Hvor kan jeg hente eller købe flyttetilbehør?

Du kan købe flyttetilbehør på vores bemandede afdelinger, eller du kan bestille online i vores webshop. I den online webshop kan du vælge hvilken afdelingen du vil afhente på, eller få gratis levering til kantstenen i Storkøbenhavn ved køb for minimum 899 kr.

Min indboforsikring dækker opbevaring

Dækker din egen indboforsikring opbevaring hos os? Hvis dette er tilfældet skal du indenfor 2 uger sende følgende til os:

  1. Navn på forsikringsselskab og policenummer.
  2. Dokumentation fra forsikringsselskabet med henvisning til policenummer, der bekræfter, at du er dækket og om dækning er tidsbegrænset
Såfremt denne dokumentation ikke er modtaget, når kontrakten underskrives, vil du som kunde automatisk betale en forsikring for den første periode. Modtager vi indenfor 14 dage den nødvendige dokumentation, vil vi kreditere det betalte forsikringsbeløb på efterfølgende faktura. Modtager vi ikke dokumentation, vil du fortsætte med den forsikring vi tilbyder og blive faktureret for denne månedsvis.

Hvilke typer betaling kan man gøre brug af?

De fleste kunder betaler via kontooverførsler eller PBS. Vi modtager desuden kort og kontanter i butikken, samt MobilePay. For yderligere information om korttyper etc. kontakt venligst personalet. Betalingsoplysninger: Her kan du tilmelde dig betalingsservice (PBS) > Kontooversigt: Albertslund MobilePay: 463202 - Referer til rum nummer eller fakturanummer ved betaling. Konto-nr.: 5290 9020350013 IBAN -nr.: DK165290902020350013 Swift-kode: DNBADKKX Hvidovre MobilePay: 511361 - Referer til rum nummer eller fakturanummer ved betaling. Konto-nr.: 5290 9020350072 IBAN-nr.: DK7252909020350072 Swift-kode: DNBADKKX Odense MobilePay: 229921 - Referer til rum nummer eller fakturanummer ved betaling. Konto-nr.: 5290 9020350099 IBAN-nr.: DK252909020350099 Swift-kode: DNBADKKX Skovlunde MobilePay: 132801 - Referer til rum nummer eller fakturanummer ved betaling. Konto-nr.: 5290 9020350021 IBAN-nr.: DK9152909020350021 Swift-kode: DNBADKKX Sydhavnen/ Sydvest MobilePay: 722653 - Referer til rum nummer eller fakturanummer ved betaling. Konto-nr.: 5290 9020350056 IBAN-nr.: DK1952909020350056 Swift-kode: DNBADKKX Østerbro MobilePay: 820943 - Referer til rum nummer eller fakturanummer ved betaling. Konto-nr.: 52909020350064 IBAN-nr.: DK9452909020350064 Swift-kode: DNBADKKX

Hvad skal jeg bruge for at leje et rum?

Du kan leje et rum på to måder; enten ved at bestille og underskrive online, eller ved at komme forbi vores kontor i åbningstiden. Ved online booking skal du have adgang til din mail, hvorfra du kan underskrive din lejekontrakt. Ved fremmøde på vores kontor skal du medbringe billede-ID.

Hvor hurtigt kan jeg flytte ind?

Reserverer du rummet indenfor kundeservices åbningstid, kan du flytte ind samme dag. Modtager vi din reservation udenfor åbningstiden, kan du flytte ind, når vi åbner igen.

Har jeg altid adgang til mit opbevaringsrum, eller er det kun i kontorets åbningstid?

Når du har underskrevet din kontrakt og modtaget adgangsinformationer, kan du komme og gå mellem kl. 6.00 og kl. 22.00 hver dag. Du modtager kun adgangsinformationer i kundeservices åbningstid kl. 9.00-18.00 i hverdage og kl. 10.00-14.00 om lørdagen.

Hvor længe kan jeg opbevare mine ting?

Du er velkommen til at blive så længe du har lyst.

Hvor ofte skal jeg betale?

Som kunde hos City Self-Storage betaler man månedligt forud for sit rum.
Forudbetaling for længere perioder er også muligt. Kontakt personalet med henblik på muligheder for forudbetalingsrabat.

Er der en minimum lejeperiode?

Minimum lejeperiode er til udgangen af samme måned som ibrugtagning, medmindre dette foregår efter d. 16., hvor minimum lejeperiode vil være til udgangen af efterfølgende måned. Du kan opbevare lige så længe du ønsker, da der ikke er nogen maksimal lejeperiode.

Hvad er self storage?

Self storage er kort fortalt selvbetjent opbevaringsplads. Vores opbevaringscentre er store haller med indbyggede opbevaringsrum, som kan lejes i både ganske korte perioder og længere perioder. Vores opbevaringsrum går helt ned til 1 kvm og op til 100 kvm. Du bringer selv dine ting til opbevaringsrummet, og kan ellers komme og gå som du vil i centrets åbningstid. Den bedste måde at få et indblik i self storage-verdenen er at komme forbi den nærmeste afdeling og få en rundvisning af vores opbevaringseksperter. Du er også velkommen til at kontakte os via tlf. 7015 1111, via chatten her på vores hjemmeside eller ved at sende en mail til afdelingen.

Skal jeg have forsikring?

Ja dine ting skal være forsikret mens de er opbevaret hos os. Der vil som udgangspunkt være en obligatorisk standard forsikring. Kontakt personalet for mere information om dækningssummer m.m. så de kan hjælpe med den helt rigtige dækning.

Hvor ofte kan jeg få adgang til mine ting?

Du kan komme og gå så ofte du vil i tidsrummet 6-22 alle ugens dage. Du vil have din egen adgangskode til porte og en nøgle til din personlige lås på rummet.

Kan jeg skifte rum, hvis jeg skal bruge mere eller mindre plads?

Ja, det kan du. Skal du bruge et mindre opbevaringsrum end det, du har nu, skal du sende os en opsigelse senest d. 15. i måneden, og så kan du overtage det nye rum fra starten af den følgende måned. Skal du bruge et større rum, kan du skifte fra dag til dag, og skal blot kontakte vores opbevaringseksperter på din afdeling.

Hvordan transporterer jeg mine ting hen til anlægget?

Du fragter selv dine ting til vores anlæg. Alle vores anlæg har parkeringsområder med gode muligheder for at aflæsse de ting, du skal have opbevaret. Du kan også låne en trailer af os, når du skal flytte ind. Hver afdeling kan også anbefale lokale flyttefolk, som kan hjælpe dig med fragten.

Hvor høje er opbevaringsrummene?

Højden på rummene afhænger af anlægget og rummets beliggenhed, men vil ligge mellem 2m og 3,5m.

Er der vogne på anlægget til transport af mine ting?

Der er gratis kundevogne til transport til og fra rummet. Der er desuden ramper eller elevatorer såfremt dit rum ikke er i stueplan.

Har I opbevaring til erhvervskunder?

Dét har vi! Vi tilbyder fleksible opbevaringsløsninger til både kort- og langsigtet opbevaring, uden minimumsperioder. Du er som erhvervskunde garanteret en fast pris i minimum 12 måneder fra lejemålets start. Kontakt den relevante afdeling for yderligere information.

Hvad hvis jeg har reserveret rum, og min flytning bliver udsat?

Dette er intet problem. Kontakt anlægget og giv dem besked, så flytter vi datoen til et mere passende tidspunkt.

Kan jeg reservere rum online?

Ja det er både muligt at reservere online og ved at kontakte centret direkte via telefon eller besøg i butikken.

Kan jeg have rum på flere anlæg?

Ja. Du er velkommen til at få opbevaringsrum på flere af vores anlæg samtidig. Hvert opbevaringsrum har dog sin egen kontrakt. Hvis du lejer opbevaringsrum på mindst 5 af vores anlæg og gerne vil have én samlet kontrakt og  faktura hver måned kan vi også hjælpe dig.

Kan jeg skifte til et andet anlæg?

Hvis du ønsker at flytte dine ting til et andet anlæg kan det sagtens lade sig gøre. Det kræver dog du opsiger dit gamle rum og underskriver en ny kontrakt på det anlæg du gerne vil have dine ting opbevaret. Det er dog dit eget ansvar at få tingene flyttet hen til det nye opbevaringsrum.

Tilbyder I nogle ekstra services?

Vi har et bredt udvalg af services på vores anlæg. Det er bl.a. muligt at leje en trailer, lade os stå for at modtage og afsende varer for dig eller lade os henvise dig til flyttefolk. Hvilke services der udbydes varierer på de enkelte anlæg, så kontakt venligst det anlæg hvor du ønsker at have opbevaret dine ting for mere info.

Hvordan opsiger jeg mit lejemål?

Du skal opsige din lejeaftale på skrift, hvad enten det er pr. brev, mail eller via chatten her på hjemmesiden. Opsiger du inden d. 15. i måneden, kan din lejeaftale afsluttes ved udgangen af samme måned. Opsiger du efter d. 15. i måneden, kan din lejeaftale tidligst afsluttes ved udgangen af den følgende måned. Ved spørgsmål kan du kontakte kundeservice.

Hvem er City Self-Storage

City Self-Storage blev startet i Norge i 1993, og har i dag afdelinger i Danmark, Norge og Sverige. Med en årelang erfaring med udleje af lager er vi altid på jagt efter de bedste løsninger for vores kunder – både privatpersoner og virksomheder. I vores butikker finder du vores lagereksperter, alt i pakke- og flyttemateriale samt mulighed for leje af udstyr og andre tjenester forbundet med flytning og opbevaring. City Self-Storage er et selskab i Self Storage Group ASA.

Hvilken sikkerhed er der på et City Self-Storage anlæg?

Hos City Self-Storage, sætter vi sikkerheden af dine ting, før alt andet. Alle anlæg er videoovervåget 24 timer i døgnet, både indenfor, udendørs og vores bygninger har alarmeret alle adgangsveje, som sikrer imod indbrud.

Det computerstyret adgangssystem sikrer vores kunder adgang, med egen personlig kode. Ved indflytning, får du en lås til dit rum, for ydeligere sikkerhed

Kan jeg få adgang til strøm?

Der er forskellige muligheder på vores afdelinger. Kontakt derfor din afdeling indenfor åbningstiden og forhør dig om dine muligheder.

Priser på opbevaringsrum

Kontakt os for et uforpligtende tilbud og mere info

Vi har opbevaringsrum i flere størrelser fra 1 m2 til 40 m2. Find lagerstørrelsen, der passer til dit behov, og se vores udvalg og priser på hjemmesiden.

Vi er tilgængelige for at hjælpe dig

Vores dedikerede medarbejdere er klar til at hjælpe dig. Vores afdelinger er bemandede, så du får personlig hjælp, når du kommer forbi. Vi er også tilgængelige på telefon. Tøv ikke med at kontakte os.

Tlf. 70 15 11 11

Synes du, det er er nemmere med vores chat? Vi hjælper dig gerne via chatfunktionen på hjemmesiden. Klik på knappen nederst til højre for at starte chatten.

Se mere

Klar til at booke?

Bestil opbevaringsrummet på nettet, eller kom forbi en af vores butikker

*Rabat gælder kun for nye kunder og udvalgte rum
Copyright All Rights Reserved © 2020 Self Storage Group ASA
searchclose