Hjem → Kontakt os → Generelle vilkår → Forsikringsvilkår
Forsikringsvilkår
Det er en betingelse i opbevaringsaftalen, at den totale værdi af dine ejendele er forsikret, og at dækningen opretholdes i hele den samlede opbevaringsperiode hos os.
Den samlede maksimale værdi af de genstande, som til enhver tid opgives til os på opbevaringsaftalen eller på anden måde skriftligt. Forsikringsbeløbet må under ingen omstændigheder overstige DKK 1,000,000 for alle kunder, med mindre det bekræftes skriftligt af os. Det samlede forsikrede beløb kan forhøjes ved betaling af et ekstragebyr afhængig af forudgående aftale med vores forsikringsselskab.
Faktisk fysisk tab af eller skade på vores kunders ejendom, som skyldes brand, lynnedslag, eksplosion, jordskælv, luftfartøjer eller genstande, der falder ned fra luftfartøjer, storm, oversvømmelse, sprængte og/eller lækkende rør, indtrængning af vand eller andre væsker, som skyldes en ydre årsag, møl, insekter eller skadedyr, som skyldes en ydre årsag, tyveri ledsaget af synlige tegn på vold mod bygningen eller lagerenheden ved adgang hertil, optøjer, strejke, uroligheder, hærværk og sammenstød med køretøj eller kørende jernbanemateriel.
Det er en betingelse at den forsikrede sum til enhver tid udgør den ægte og samlede værdi af de opbevarede ejendele. Hvis du ikke opgiver hele erstatningsværdien for ejendelene på opbevaringsaftalen, og du fremsætter et erstatningskrav, er du kun berettiget til at generhverve den andel af den erklærede værdi for ejendelenes totale erstatningsværdi.
Betaling af et erstatningskrav skal være på grundlag af skadeerstatning for enten erstatning eller reparation. Når betalingen udregnes, tager forsikringsselskaberne hensyn til genstandenes alder, anvendelsesgrad og deraf følgende markedsværdi.
Forsikringsselskabet betaler ikke de første DKK 1000 for hvert erstatningskrav per kunde.
Hvor eventuelle genstande er dele af et par eller et sæt, betaler forsikringsselskabet kun for de aktuelle genstande, som er gået tabt eller skadet. Forsikringsselskaberne betaler ikke for genstande, som er en del af et par eller et sæt, som ikke er gået tabt eller skadet.
Alle erstatningskrav skal anmeldes til os, så snart tabet eller skaden på dine ejendele opdages, eller på det tidspunkt hvor ejendelene fjernes fra enheden alt efter hvad der forekommer først.
Hvis dine varer går tabt eller bliver skadede, og du ønsker at rejse et erstatningskrav på din forsikringspolice, bedes du gøre dette skriftligt. Anmeldelsen skal sendes til den på opbevaringskontrakten angivne adresse eller e-mailadresse. Vi meddeler forsikringsselskabet indenfor to dage fra modtagelsen af anmeldelsen.
Hvor et erstatningskrav inkluderer tab eller dokumentskader, skal grundlaget for betalingen relatere til rimelige udgifter for gentryk og/eller genudstedelse og/eller rekonstruering og, hvor det er relevant, nye undersøgelser eller udforskninger for at indhente nødvendige oplysninger.
Undtagelser
Klar til at booke opbevaring?
Få van med i købet.
Når du lejer denne lagerplads, får du rådighed over en gratis van, når du flytter dine ting ind på lageret. Når du har foretaget din bestilling, vil du modtage en rabatkode, som du kan benytte hos vores samarbejdspartnere.
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os.
Med Lagertaxi får du bil, bærehjælp og chauffør med, når du bestiller lager.
Ydelsen kræver 6 måneders binding af lagerlejen.
Outletlagre har lavere priser!
Dette skyldes, at de har en lidt mærkelig form, en stolpe eller et rør på lageret eller lignende.