CSS logo

Skal du flytte fra en villa til en lejlighed? Her er nogle nyttige tips

At flytte fra en villa til en lejlighed kræver ofte en del oprydning og organisering af ejendele og møbler. Vi har samlet nogle af vores mest nyttige tips for at gøre processen lettere.

Udgivet 01.01.2024

Hvis man har boet i en stor villa i mange år, er det almindeligt, at man har samlet en del ting sammen, især hvis man har haft en kælder eller loft, hvor man har lagt ting, der ikke bruges regelmæssigt.

Dette betyder som regel, at der er meget at gå igennem, når man flytter fra en større til en mindre bolig.

Det er sjældent, at man flytter fra en bolig til en anden på én og samme dag. Normalt er der en overgangsperiode. Dette giver dig mulighed for at tage dig tid til roligt at finde plads til dine møbler i dit nye hjem.

Hvordan skal jeg rydde op? Jeg ved ikke hvor jeg skal begynde…

Begynd at rydde op i god tid

At rydde op er sværere end det lyder. Pludselig står du omgivet af ting. Ting, der enten har sentimental værdi, har haft stor nytteværdi indtil nu, eller ting, som du holder af eller bare rigtig godt kan lide.

Pludselig vil du ikke skille dig af med noget, men du ved, at der er begrænset plads på det nye sted.

Begynd derfor at rydde op i god tid, for det vil netop af denne grund tage tid!

Det, der har sentimental værdi, kan du se om du har mulighed for at beholde, enten i kælderen i den nye bolig, i lejligheden eller på en ekstern opbevaringsplads.

Hvis du ikke har mulighed for at beholde ejendele, vil der måske være nogen i familien eller slægten, der vil overtage genstanden?

Hvis du bliver nødt til at skille dig ad med noget af sentimental værdi, vent med denne del af oprydningen til slut.

Hvordan begynder jeg at rydde op?

  1. Ryd op i det, du har flere ens ting af.
  2. Derefter ryd op i det, der ikke har sentimental værdi, og som ikke er blandt de ting, du holder mest af.
  3. Sælg eller giv de ting væk, der ikke kom med videre til næste runde af oprydningen, så bliver det nemmere fremad.
  4. Når du har sorteret alle dine ejendele, med undtagelse af de ting med sentimental værdi eller de ting som du holder rigtig meget af, kan du begynde at gennemgå disse ejendele.
  5. Giv ting væk som du ikke kan eller vil have længere. Giv dem enten som en gave eller til et familiemedlem, eventuelt sælg dem eller giv dem til genbrug.

Pakning og organisering af ejendele

Når du har ryddet op, er det tid til at pakke og organisere dine ting som du skal beholde, så det er nemt at transportere dem ind og ud af flyttebilen.

For at undgå skader på dine ejendele, sørg for at du beskytter dem korrekt.

Dagen før flytningen kan du organisere alt, så du ved, i hvilken rækkefølge tingene skal pakkes i bilen.

Jeg har ikke haft tid til at rydde op, og nu er flyttedagen her! Hvad gør jeg?

Nogle gange sker der ting, der gør, at alt ikke altid går som planlagt. Der er måske nogle timer tilbage, før flyttebilen kommer. I panik kan det virke nemmest enten at køre alt til lossepladsen eller presse alt ind i din nye og meget mindre bolig.

Men en mulighed er, at du lejer en midlertidig opbevaringsplads for at opbevare dine ejendele, så du i ro og mag kan flytte ind i dit nye hjem og kun tage lidt efter lidt med det, der passer til det nye sted.

Du kan nemt leje en opbevaringsplads hos os online eller via telefon. Vi arrangerer en plads til dig samme dag (i vores åbningstid). På denne måde behøver du ikke tage beslutninger i hast.

Derudover får du god tid til at få overblik over, hvor meget der faktisk får plads, og du får tid til at se, hvilke af dine tidligere ejendele der virkelig passer ind i det nye sted.

Hvis du bruger et flyttefirma, der er en af vores samarbejdspartnere, ved de, hvordan de skal flytte dine ejendele ind i vores opbevaring.

Flere flyttetips

Ønsker du flere flyttetips? Så er denne side noget for dig: Flyttetips.

Vi håber at disse tips har været til hjælp!

Når du har bekræftet dine oplysninger og accepteret at overgå til Green Storage, kan du downloade appen via App Store eller Google Play. Hvis du endnu ikke har bekræftet dine oplysninger, kan du gøre det via linket -> Bekræft oplysninger

Du kan registrere dit betalingskort for automatisk trækning af lejen hver måned. Vi tilbyder også faktura via e-mail, MobilePay og e-faktura som betalingsmetoder. 

Vi fakturerer dig præcis som normalt. Næste leje bliver faktureret fra Green Storage med din valgte betalingsmetode. 

Du skal have MitID for at være kunde hos os fremadrettet. Hvis du ikke har det i dag, kan du oprette det her: https://www.mitid.dk/kom-i-gang-med-mitid/?language=da-dk 

Fra den dag, vi skifter låsesystemet, skal du bruge en smartphone for at få adgang til dit depot.

Ja, du beholder dit rum til samme pris som altid. 

Din kode vil fungere i en overgangsperiode efter installationen af det digitale adgangssystem, og du vil kunne få adgang til anlægget præcis som normalt. Vi vil kontakte dig, før kodningssystemet forsvinder. Når du har bekræftet dine oplysninger og downloadet appen, kan du få adgang til anlægget med din smartphone.

Appen bruger Bluetooth til at åbne døren. Når du står ved døren, kræves kun et enkelt tryk. Du kan også dele din adgang med andre direkte fra appen.

Hvor meget plads har du brug for?

Relaterede indlæg

Søg på hjemmesiden

Hvad menes der med gratis van?

Få van med i købet.

Når du lejer denne lagerplads, får du rådighed over en gratis van, når du flytter dine ting ind på lageret. Når du har foretaget din bestilling, vil du modtage en rabatkode, som du kan benytte hos vores samarbejdspartnere.
Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte os.

Hvad er lagertaxi?

Med Lagertaxi får du bil, bærehjælp og chauffør med, når du bestiller lager.

Ydelsen kræver 6 måneders binding af lagerlejen.

Hvad er outlet?

Outletlagre har lavere priser!

Dette skyldes, at de har en lidt mærkelig form, en stolpe eller et rør på lageret eller lignende.